close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מהו אובדן כושר עבודה

מערכת שורשל סיוון, תשפ22/06/2020

מה קורה כאשר מסיבה כזאת או אחרת נמנע מאיתנו להמשיך לעבוד?

תגיות:
כמעט כל אחד מאיתנו קם מידי בוקר למקום העבודה על מנת להביא כסף הביתה, מעבר ליציבות הכספית מדובר על מקום שבו ניתן לראות אנשים שאיתם ניתן ליצור אינטראקציה. מהסיבות הללו למקום העבודה יש חשיבות מכרעת בחיים של כל אחד ואחת מאיתנו, אז מה קורה כאשר מסיבה כזאת או אחרת נמנע מאיתנו להמשיך לעבוד?

הסיטואציה הזאת נקראת אובדן כושר עבודה, והיא מתארת מצב שבו בן אדם מסוים איננו יכול להמשיך לעבוד בגלל בעיות רפואיות (מחלה, תאונה) או מכל סיבה אחרת. אז כיצד האנשים הללו יכולים להגיע למצב שהם שומרים על יציבות כלכלית? יש כמה אפשרויות שאתם צריכים להכיר בכדי שתוכלו
להתמודד עם אובדן כושר עבודה.

כיצד נכון לפעול במצב של אובדן כושר עבודה?
כל אחד שמאבד את היכולת לעבוד במקום עבודה כזה או אחר צריך לדעת כיצד הוא יכול לפעול. אובדן כושר עבודה זה מצב לא נעים במיוחד, אך ישנן שיטות שיכולות לסייע לכם להמשיך ולקבל משכורת קבועה שיכולה להיות קרש ההצלה שלכם. אז למי בדיוק אתם צריכים להגיש תביעות על מנת לקבל את הזכויות המגיעות לכם מתוקף החוק?

ראשית מוטב יהיה לפנות קודם כל לביטוח הלאומי, מכיוון שכל אחד מאיתנו מבוטח בביטוח לאומי – ולכן לכל אחד מגיע לקבל קצבה קבועה. כמובן שבשביל לקבל קצבת אובדן כושר עבודה, המבוטח יהיה חייב להגיש את כל המסמכים הרפואיים שמוכיחים כי הוא אינו מסוגל להמשיך לעבוד. במקרה כזה ביטוח הלאומי יהיה רשאי לקבוע את גובה הקצבה בהתאם למצב בשטח, כאשר כל מקרה נשקל לגופו.

בנוסף לחלק נכבד מהאנשים יש גם ביטוח אובדן כושר עבודה פרטי. הביטוח הזה יכול לסייע לכם לקבל סכום כסף גבוה יותר בנוסף לקצבה שאותה אתם מקבלים מהביטוח הלאומי. במקרה הזה כל אחד יצטרך להגיע תביעות לחברת הביטוח שבה נמצא הביטוח שלו, בכדי שהוא יהיה זכאי לקבל את זכויותיו. (רצוי בעזרת עורך דין אובדן כושר עבודה) בשונה מהקצבה של ביטוח לאומי, קבלת תשלום קבוע על אובדן כושר עבודה דרך חברת הביטוח יכול להיות מאוד מתיש. לכן אתם צריכים לדעת כי מצפה לכם משימה לא פשוטה בכלל.

כמה כסף אוכל לקבל במסגרת קצבת אובדן כושר עבודה?
חשוב לציין כי כל אחד מקבל סכום שונה בהתאם לפוליסה שיש ברשותו. אך ברוב המקרים תביעות אובדן כושר עבודה אינן יכולות להפוך אתכם לעשירים כמובן, והמטרה שלהם זה רק להביא אתכם למצב של יציבות כלכלית. התשלום יהיה תשלום של 75% מהשכר הממוצע בשנה החולפת, כך שמדובר על שכר קבוע שאמור להשאיר אתכם עם הראש מעל המים.
כמובן שכיום חברות הביטוח עושות הכל על מנת שתעבירו את הפוליסות אליהם, ולא מן הנמנע כי הם יציעו לכם ביטוח אובדן כושר עבודה אטרקטיבי יותר. תמיד מומלץ להתייעץ עם עורך דין על מנת לקבל את התנאים ואת הפוליסה הטובה ביותר.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה